Tonlama, Renkler ve Basit Fotoğraf İşleme Olayları

by
Like
Beğen Muhteşem Haha İnanılmaz Üzgün Kızgın
1231

Selam arkadaşlar takip edenler bilecektir uzun zamandır Tonlama, Renkler ve Basit Fotoğraf İşleme Olaylarıyla ilgili bir paylaşım yapmayı planlıyordum. hatta çok güzel iki tane paket hazırlamıştım fakat bir süre yakın çevrem ve kendim bu paketleri test ettim ve henüz bunları sizin karşınıza çıkarmamaya karar verdim.

Çünkü çok daha iyi hallerini yapmam gerekiyor.

Bu yazıda renkler üzerine konuşacağız.

Ben Photoshop’a Karşıyım!

 

Evet, kısa bir süredir bile fotoğrafçılıkla ilgileniyorsanız çevrenizde bu cümleyi kuran birilerini görmüşsünüzdür.

Öncelikle bu cümleyi kuranlara şunu demeliyiz; Photoshop’a karşı olma lüksünüz yok!

Bir fotoğrafçı, manipülasyona karşı olabilir ya da renkli fotoğraflara karşı olabilir, kurgusal fotoğraflara karşı olabilir. Ancak Photoshop tek başına bunların bir karşılığı değildir.

Yani bu cümleyi kuranlar muhtemelen Photoshop u başka bir şey ile karıştırıyorlardır.

 

Photoshop fotoğraf üzerinde ayrıntılı işleme yapabileceğimiz bir araç. Tıpkı fotoğrafçılığın var olduğu ilk yıllardaki karanlık odalar. Geliştirici kimyasallar ve o dönemdeki araçlar gibi.

Nasıl o dönem de bir fotoğrafçı ben karanlık odaya, agrandizöre ya da orada kullanılan bir araca karşı olamıyorsa biz de Photoshop’a karşı olamayız.

Photoshop çektiğiniz ham fotoğraf üzerinde temel ışık ayarlarını yapabileceğiniz bir programdır. Bunu yapmak sizi geriye götürmeyecektir ya da fotoğrafınızdan herhangi bir şeyi eksiltmeyecektir.

Tabi ki Photoshop’u manipülasyon ya da diğer başka işlemler için kullananlar da mevcut. Ancak temel ışıklandırma ve fotoğrafı doğru hale getirme konusunda makinemizden sonra sığınacağımız tek araç diyebiliriz.

Yani özetle Photoshop’u kullanmayı kabullenerek başlıyoruz.

Farklı olmak. Ahenk ve Bir Akış Yaratabilmek.

 

Bütün fotoğrafçılar kendi bakış açılarını kendi renklerini ve kendi tarzlarını oluşturarak diğerlerinden ayrılmak ister.

Renk en belirgin ve ayırt edici öğelerden biridir. Bu nedenle bir izleyici bir fotoğrafı renklerinden yorumlayıp onu kimin çektiğini tahmin edebiliyorsa başarılı bir akış oluşturulmuştur.

Neden bir akış oluşturmalıyız avantajı nedir?  Örneğin benim portfolyoma baktığınızda tek bir renk ve tonlama yoktur her fotoğraf için farklı bir renk oluşturmuşum.

Bu benim profilimi ahenkten uzak ve belirli bir akışı olmayan estetik görünmeyen bir yer haline getiriyor.

Örneğin şu iki profile bakalım.belirli bir renk düzeni ve akışın olması izleyici tarafında nasıl bir etki yaratıyor tartışalım.

Belirli bir düzen ve tonlama karakteriniz ve sanatınız hakkında karşıdakine ipuçları verir ve sizi daha özenli biri gibi gösterir. Ayrıca o renkleri sizin bir parçanız haline getirerek kendi tarzınızı oluşturmanıza destek olur.

Özetle kendi akışınızı ve renk tonlamanızı oluşturursanız bu sizi bir basamak daha yukarıya çıkartacaktır.

 

Hazır renkler. Tonlama Paketleri, Actions ve Presetler.

 

Neredeyse her platformda karşınıza çıkıyordur. Ücretsiz action’lar renk paketleri vb. bu tür uygulamaları kullanmak sizin için iyi bir başlangıç olabilir.

Tabi yapmanız gereken şey bu paketleri olduğu gibi kullanmak değil.

Burada küçük bir ipucu olarak şunu söyleyebilirim. Hazır renklerin her fotoğrafa uygun olmadığını zaten göreceksiniz. Bu hazır tonlamaları kendinize göre özelleştirebilirseniz hem diğerlerinden farklı bir renk yapmış hem de kendi akışınızı oluşturmuş olursunuz.

 

Yani internetten bulduğumuz bir renk dosyasını olduğu gibi kullanmamalıyız. Onun üzerinde küçük değişiklikler yaparak. Saturasyon ve renk değerleri ile oynayarak işlediğiniz fotoğrafa uygun hale getirmek en doğru ve etkili kullanım biçimi olacaktır.

Örneğin yukarıdaki görüntüde hazır bir camera raw preset’ini kendime göre düzenleyerek elde ettim. İnternetten bulduğum bu hazır renk dosyasının orjinalini de sizinle paylaşıyorum hemen buradan indirebilirsiniz.

 

Bu renk paketinin olduğu gibi uygulandığı kendi ayarları. Yukarıda ise özelleştirilmiş hali mevcut.

Siz de indirdiğiniz dosyadaki temel ayarları değiştirerek farklı sonuçlar alabilirsiniz.

Evet renk konusunda biraz düşünmemiz ve yeni şeyler deneyerek bir akış yaratmamız gerektiğini söyledik. Hemen diğer konuya geçiyorum.  Yazının altında Renk dosyaları ekledim sizin için onları indirip kullanabilirsiniz.

 

Re-touch yaparken dikkat edilmesi gerekenler.

 

En sık karşılaştığımız hatalardan biri de doğallıktan uzak fotoğraflar. Bazen re-touch olayını öyle abartıyoruz ki modelimizin yüzü pürüzsüz olacak diye bütün detayları kaybediyoruz.

her ne yapıyorsanız yapın abartmadan çok ufak dokunuşlarla hareket edin.

Yaptığınız tek bir işlem hiçbir zaman fark edilmemeli. bunun yerine bir fotoğrafı işlerken küçük küçük bir çok işlem yapın  yaptığınız işlemlerin sonucunda ortaya çıkan fotoğraf zaten güzel olacaktır.

Re-touch ve makyaj işlemleri yaparken kendinizin bile fark edemeyeceği düzeyde dokunuşlarla ilerleyin. 🙂

 

Bazı kusurları özellikle kapatmayın.

Fotoğraflarda bazı hataları düzeltmemek izleyici ile doğal bir bağ kurulmasına yardımcı olabilir.

Ayrıca fotoğraf işleme,renk ve tonlama konusundaki düşüncelerinizi aşağıdan yorum olarak paylaşırsanız sevinirim. 🙂

Tonlama dosyaları burada. Yorum bırakmayı unutmayalım. Sonraki makalede  görüşmek üzere. 🙂

TONLAMA #1 (Yukarıdaki Görseldeki Renkler)

TONLAMA #2

 

 

 

Facebook Yorumları
Like
Beğen Muhteşem Haha İnanılmaz Üzgün Kızgın
1231

Belki Bu Gönderiler İlgini Çeker ?

1 Comment
  1. Foto Murat 2 ay ago
    Reply

    Photoshop konusunda katılıyorum kardeşim sana. Renkler için de teşekkür ederiz eline sağlık 🙂

Söze Katıl, Yorum Bırak

Konuyla ilgili görüşlerini bu alandan paylaşır mısın?.

error: içerik telif hakları ile korunmakta